Polityka Prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności to zbiór zasad, których celem jest
poinformowanie o wszystkich aspektach procesu dotyczącego
pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania Pani/Pana danych
osobowych.
Polityka określa sposób i cele przetwarzania udostępnionych danych
osobowych, zasady ich zabezpieczania oraz określenie przysługujących
Pani/Panu praw w tym zakresie, w związku z korzystaniem ze strony
internetowej Administratora.
Dane osobowe przetwarzane są w oparciu o obowiązujące przepisy prawa w
szczególności Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej:
RODO) oraz ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
DT CARS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Okrężna 29, 44-321 Marklowice
NIP: 6472607818, KRS: 0001101457, REGON: 528412372
tel. +48 790 274 105
e-mail: dtcars.rentcars@gmail.com
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych
osobowych prosimy o kontakt za pomocą poczty tradycyjnej na adres
Administratora Danych bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne,
aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem RODO,
uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz
ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym
prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia. Środki te są w razie potrzeby
poddawane przeglądom i uaktualniane.
2. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe wyłącznie w oparciu o
obowiązujące przepisy prawa. Podstawy prawne przetwarzania danych
osobowych w każdym procesie określone zostały w odpowiedniej zakładce
poniżej.
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe z uwzględnieniem nie
tylko uzasadnionego interesu Administratora, lecz przede wszystkim z
poszanowaniem przysługujących Pani/Panu praw wynikających z przepisów
o ochronie danych osobowych i ich wpływu na podejmowaną działalność w
wybranych sferach aktywności.
Formularz kontaktowy
- Administrator przetwarza dane osobowe osób kontaktujących się drogą tradycyjną, telefonicznie jak i za pośrednictwem strony internetowej poprzez np. formularz kontaktowy.
- Dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i załatwienia sprawy, której dotyczy ta korespondencja/udzielenia odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes - udzielenie odpowiedzi na wiadomość) w związku z koniecznością załatwienia zgłoszonej sprawy czy obsługi zapytania.
- Skorzystanie z elektronicznego formularza kontaktowego wymaga podania niezbędnych do kontaktu danych osobowych. Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie lub błędne podanie skutkuje brakiem obsługi zapytania z mojej strony.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 60 dni od momentu kontaktu. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy, jeżeli na skutek przesłanego przez Panią/Pana zapytania zdecyduje się Pani/Pan skorzystać z moich usług, wówczas staje się Pani/Pan moim Klientem.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są dostawcy systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi It czy hostingu, a także podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.
Klienci
- Administrator przetwarza Pani/Pana podstawowe dane niezbędne do zawarcia umowy (imię, nazwisko, adres do doręczeń, dane do kontaktu) oraz wszelkie inne dane niezbędne do wykonania umowy np. NIP w przypadku jeśli Klient prowadzi działalność gospodarczą (faktura VAT).
- W przypadku gdy dane osobowe zbierane są w celu zawarcia i realizacji umowy, podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem koniecznym do jej realizacji. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości nawiązania współpracy między Panią/Panem, a Administratorem. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w przypadku, gdy obowiązek taki wynika z przepisów prawa (w zakresie wystawiania dokumentów księgowych i ich przechowywania, obowiązkowego ubezpieczenia pojazdów), w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
-
Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w celu:
- zawarcia oraz realizacji Umowy świadczenia usług prawnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- dochodzenia roszczeń oraz podjęcia działań w związku z procesem windykacji należności, prowadzenia postępowań sądowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes - obrona praw Administratora i dochodzenie roszczeń), a także prowadzenie statystyk i analiza ruchu na Stronie Administratora - polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu celem poprawy funkcjonowania Strony i obsługi Klientów
- wypełnieniem obowiązków prawnych ciążących na Administratorze m.in. prowadzenie rozliczeń i wystawienie FV na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 106b ust. o podatku od towarów i usług (wystawienia FV).
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres konieczny dla określonych powyżej celów, tj. przez okres realizacji umowy o świadczenie usług oferowanych przez Administratora, okres niezbędny do rozpatrzenia złożonych reklamacji, do momentu rozstrzygnięcia sporu/rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń, przez okres nakazującymi Administratorowi przechowywanie dokumentacji podatkowej (art. 70 Ordynacji podatkowej). Każdorazowo jednak Administrator ma prawo przetwarzać Pani/Pana dane osobowe po okresach wskazanych powyżej, przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń (art. 118 KC).
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są dostawcy systemów informatycznych, podmioty świadczące usługę hostingu, podmioty doradcze, kurierskie, pocztowe, czy biuro rachunkowe (przekazanie FV do rozliczenia), a także podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.
Dostawcy
⦁ Administrator przetwarza dane osobowe obecnych i potencjalnych
Dostawców, w tym procesie mieszczą się także dane pracowników i
współpracowników Dostawców oraz/lub osób fizycznych z nimi związanych
(dane osób do kontaktu, przedstawicieli Dostawców).
⦁ Dane osobowe, które przetwarzamy obejmują m.in. Pani/Pana imię i
nazwisko, adres, e-mail, nr telefonu, historie współpracy (NIP, REGON,
KRS, adres prowadzenia działalności gospodarczej, numer rachunku
bankowego), w przypadku osób do kontaktu nazwę pracodawcy, stanowisko
służbowe, numer telefonu, adres e-mail. ⦁ Dane osobowe Dostawców
przetwarzane są w celu:
⦁ zawarcia oraz realizacji umowy o współpracę, na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy),
⦁ realizację ewentualnych roszczeń oraz podjęcia działań w związku z
obroną praw, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes - obrona praw)
⦁ udostepnienia danych osób do kontaktu (JDG) bądź danych osób do
kontaktu i przedstawicieli osób prawnych, na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes - kontakt w celu zawarcia i
realizacji umowy)
⦁ W przypadku kiedy dane osobowe zbierane są w celu zawarcia i
realizacji umowy, podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest
warunkiem koniecznym do jej zawarcia. Konsekwencją niepodania danych
jest brak możliwości nawiązania współpracy między Panią/Panem, a
Administratorem. Podanie danych w pozostałym zakresie jest dobrowolne,
jednak niezbędne do jego realizacji.
⦁ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres konieczny dla
określonych powyżej celów, tj. przez okres realizacji umowy o
współpracę, okres niezbędny do rozstrzygnięcia ewentualnych
sporów/rozliczeń stron, z uwzględnieniem właściwych terminów
przedawnienia roszczeń.
⦁ Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty świadczące na
rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania zawartej z
Panią/Panem umowy w szczególności dostawcy systemów informatycznych i
poczty elektronicznej, biuro rachunkowe realizujące płatności,
podmioty świadczące usługi kurierskie/pocztowe, prawne, usługi
fachowego niszczenia dokumentów. Administrator poza wskazanymi wyżej
podmiotami udostępnia dane osobowe podmiotom upoważnionym do ich
odbioru na podstawie przepisów prawa.
Portale społecznościowe
⦁ Administrator prowadzi profile w poniżej wskazanych portalach
społecznościowych: Facebook oraz Instagram.
⦁ Z chwilą polubienia postu Administratora, pozostawienia komentarza,
wysłania wiadomości prywatnej wspólnie z Meta Platforms Ireland
Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irlandia
(współadministrowanie w celach statystycznych) W związku z powyższym
zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności:
⦁ Facebook - https://privacycenter.instagram.com/policy/
⦁ Instagram - https://privacycenter.instagram.com/policy/
⦁ Administratora prowadzi profile w portalach społecznościowych w celu
budowania wizerunku firmy, promocji własnej działalności i usług,
prowadzenia analiz aktywności użytkowników profilu, ich preferencji
oraz w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług.
Profile w portalach społecznościowych umożliwiają także kontaktowanie
się z Administratorem.
⦁ Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie:
⦁ art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora - promocji własnej działalności i usług, prowadzenie
profilu społecznościowego, budowanie i umacnianie relacji z klientami,
prowadzenie analiz i statystyk dot. popularności i funkcjonowania
profilu a także ustalenia, dochodzenia oraz obrony przed ewentualnymi
roszczeniami dotyczącymi korzystania z profilu, odpowiedz na kontakt).
⦁ Dane osobowe przechowujemy do czasu zgłoszenia sprzeciwu na dalsze
ich przetwarzanie poprzez kliknięcie „nie lubię”, cofnięcie polubienia
wpisu lub usunięcie komentarza do wpisu a w pozostałym zakresie przez
okres wymagany obowiązkami nałożonymi przepisami prawa i/lub do upływu
terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z celami
przetwarzania.
⦁ Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są dostawcy systemów
informatycznych, firma hostingowa, podmioty świadczące usługi
kurierskie/pocztowe, usługi fachowego niszczenia dokumentów.
Administratora poza wskazanymi wyżej podmiotami udostępnia dane
osobowe podmiotom upoważnionym do ich odbioru na podstawie przepisów
prawa.
⦁ Z uwagi na korzystanie z usług Facebook, czy Instagrama Pani/Pana
dane mogą być przekazywane do państw trzecich - Stanów Zjednoczonych
Ameryki (USA) w związku z możliwością udostępniania ich wewnętrznie
przez Facebooka Meta Platforms Inc.Przekazywanie tych danych następuje
w na podstawie art. 45 RODO, decyzji Komisji Europejskiej
stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony tj. w oparciu o Ramy ochrony
danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework).
⦁ Dane osobowe mogą podlegać zautomatyzowanemu procesowi podejmowania
decyzji, w tym profilowaniu w zakresie prowadzonych wspólnie z
Facebook działań marketingowych i analitycznych, w zakresie narzędzi
udostępnianych przez Portal Facebook, w pozostałym zakresie dane nie
są poddawane automatycznemu profilowaniu.
3. PRAWA OSÓB FIZYCZNYCH
Przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem danych osobowych
następujące prawa:
⦁ prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych - na tej podstawie,
Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, przekazuje
informację o przetwarzaniu dotyczących jej danych osobowych, w tym
przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania,
zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są
ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia. W ramach prawa dostępu
do danych osoba, której dane dotyczą, może również żądać informacji o
tym, komu udostępniane są jej dane osobowe oraz czy podlegają one
profilowaniu i zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji.
Osoba, której dane dotyczą ma także prawo uzyskania kopii jej danych.
⦁ prawo do sprostowania danych - na tej podstawie, Administrator, na
wniosek osoby której dane dotyczą, usuwa ewentualne niezgodności lub
błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub
aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
⦁ prawo do usunięcia danych na tej podstawie, Administrator na żądanie
osoby której dane dotyczą usuwa dane, których przetwarzanie nie jest
już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały
zebrane, cofnięto zgodę na ich przetwarzanie lub wniesiono sprzeciw i
nie jest to wymagane dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
Administratora;
⦁ prawo do ograniczenia i przenoszenia przetwarzania na tej podstawie,
Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, zaprzestaje
dokonywania operacji na tych danych osobowych, w odpowiadającym prawu
zakresie a także wydaje te dane osobowe, w formacie pozwalającym na
ich odczyt przez komputer;
⦁ prawo do wniesienia skargi - korzystając z tego prawa osoba która
uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym
prawem, może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
⦁ prawo wniesienia sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, może w
każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach
dla których zostały one zebrane i są przetwarzane, sprzeciw dot.
marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na
potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane są przetwarzane
ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania
dotyczących jej danych osobowych w tym zakresie;
⦁ prawo wycofania zgody - jeżeli przetwarzamy dane osobowe na
podstawie udzielonej zgody, wówczas w każdej chwili osoba której dane
dotyczą może wycofać tę zgodę. Cofnięcie wyrażonej zgody nie powoduje,
że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne,
odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego
przetwarzania jednak spowoduje, że dane osobowe nie będą więcej
używane do tych celów.
Wniosek dotyczący realizacji praw opisanych powyżej można złożyć za
pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres: ul Okrężna 29, 44-321
Marklowice lub za pośrednictwem poczty e-mail:
dtcars.rentcars@gmail.com. Wniosek powinien w miarę możliwości
precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególność
adresata wniosku i z którego uprawnienia z opisanych powyżej chce
skorzystać osoba składająca wniosek. Jeżeli Administrator nie będzie w
stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej
wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o
dodatkowe informacje.
4. POCHODZENIE DANYCH
Dane osobowe, które przetwarzamy pochodzą bezpośrednio od Pani/Pana. Administrator może także pozyskiwać dane osobowe ze źródeł informacji publicznie dostępnych, takich jak Monitor Sądowy i Gospodarczy, Krajowy Rejestr Sądowy lub Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych lub inne krajowe i zagraniczne rejestry.
5. AKTUALIZACJA
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką obowiązują przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany poszczególnych postanowień naszej Polityki Prywatności adekwatnie do zmiany przepisów prawa (zmiany wymagane przepisami prawa). Prosimy o każdorazowe sprawdzenie naszej Polityki przed skorzystaniem z naszych usług, aby w razie możliwych zmian i aktualizacji zapoznać się z ich bieżącą wersją.
6. PROFILOWANIE
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały podejmowaniu decyzjom w oparciu o zautomatyzowane systemy, w tym profilowanie.
7.PLIKI COOKIES
Strona internetowa Administratora korzysta z plików cookies
przechowywanych przez przeglądarkę internetową z której Pani/Pan
korzysta na swoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie,
telefonie). Na podstawie art. 173 ust. 3 ustawy Prawo
Telekomunikacyjne na Pani/Pan końcowym urządzeniu instalujemy
niezbędne do funkcjonowania naszej Strony pliki cookies, pozostałe
rodzaje plików są przechowywane wyłącznie za Pani/Pan zgodą.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane tzw. pliki tekstowe, które
ułatwiają Pani/Pan korzystanie ze strony internetowej, np. zapisując w
przypadku ponownego korzystania z tego samego urządzenia końcowego,
wybrane przez Panią/Pana preferencje. Pliki cookies wykorzystywane na
stronie internetowej Administratora służą przede wszystkim celom
statystycznym (ustalenie liczby Użytkowników, sposób korzystania ze
Strony).
Serwis korzysta z następujących plikow cookies:
a) niezbędne - umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach
Strony, domyślnie zaznaczone, bez nich Strona nie może prawidłowo
działać,
b) statystyczne - umożliwiające zbieranie informacji o sposobie
korzystania ze Strony internetowej (checkbox do zaznaczenia),
c) niesklasyfikowane - pliki, które są w procesie klasyfikacji, wraz z
dostawcami poszczególnych plików (checkbox do zaznaczenia).
Spośród wskazanych plików cookies możemy wyróżnić dwa podstawowe ich
typy: a) pliki cookies własne - instalowane z chwilą odwiedzenia
naszej strony internetowej oraz b) pliki cookie innych stron
wykorzystywane z innych witryn treści.
W ramach Strony stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
„sesyjne” (session cookies) są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu
wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia
oprogramowania (przeglądarki internetowej) oraz „stałe” (persistent
cookies) które są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika
przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich
usunięcia przez Użytkownika.
W ramach Strony, korzystamy z następujących rodzajów plików cookies:
Poza niezbędnymi plikami cookies, instalowanymi w chwili odwiedzenia
naszej Strony, może Pani/Pan sam zarządzać pozostałymi rodzajami
plików, w każdej chwili dokonując ich zmiany za pomocą ustawień
przeglądarki bądź całkowitego usunięcia.
Zmiany w przeglądarkach internetowych, możliwe są za pośrednictwem
poniższych odesłań i zgodnie z instrukcjami w nich zawartymi:
Urządzenia mobilne: